Gevonden op het web, dus niet van mij!
Ennuh, relic-handleiding noch het toepassen van de inhoud zijn voor mijn verantwoording!!
'Brown' is niet meer...
Enkele bouwprojectjes die ik inmiddels niet meer heb:
Swampash lightweight body, MightyMite maple neck met ebben toets, Tonerider City Limits pickups en Wilkinson hardware.
Dit is in principe nog steeds de  eerste zelfbouwgitaar die ik al een hele poos heb en waarvan ik nog steeds van mening ben dat ik hem nooit verkopen wil.
Ik heb de body van een 70's shape veranderd naar een meer 50's model. Voelt lekkerder en heeft een veel sexiër vorm...
Ideetje; deze strat heeft 1 master-tonepot en een switch om de mid+neck en de mid+bridge in serie te kunnen schakelen als een soort van brede humbucker. Doe ik inmiddels bij de meeste van mijn strats...
Klinkt lekker beefy!  (schema hieronder)
Deze gitaar is inmiddels verkocht, maar ik heb van goede onderdelen weer net zo één gemaakt (maar ook al weer verkocht), want ik vind dit zooooooo'n toffe kleur.
Het staat je vrij om dit schema op je eigen strat toe te passen. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor jouw manier van werken met soldeerbout, electronica etc.
Laat je me dan nog eens weten wat je van je "nieuwe" strat vindt?
Wat ook wel interressant is is een "blenderpot"
Dat heeft niets met sexuele voorkeur te maken, maar geeft je de mogelijkheid om de neck- en bridgepickup naar smaak parallel te verbinden, te blenden dus.
Dit geeft je in stand 1 en 5 een soort van telecaster-middenstand en je strat ziet er aan de buitenkant nog precies netzo uit als voorheen......
Je moet volgens het schema een speciale blenderpot gebruiken, omdat je anders altijd de twee pups met elkaar verbindt (met de koolbaan van de potmeter).
Ik heb echter een gewone potmeter opengepeuterd en heb het laatste stukje van de koolbaan aan die kant die niet is aangesloten weggekrast, zodat de pot aan die kant een open verbinding maakt.
Je kunt natuurlijk ipv. een potmeter makkelijker een schakelaar gebruiken, maar dan is het aan/uit en kun je niet blenden.
Het staat je vrij om dit schema op je eigen strat toe te passen. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor jouw manier van werken met soldeerbout, electronica etc.
Laat je me dan nog eens weten wat je van je "nieuwe" strat vindt?
                                                                                       
                                                                         



Uiteraard staat het je vrij om er maar op los te kopieëren, maar ik wil je wel vriendelijk vragen om het logo dat op mijn gitaren staat niet te gebruiken.
Het is geen gedeponeerd handelsmerk, maar het is mijn verzinsel.
Jij gebruikt toch veel liever iets wat je zelf bedacht hebt.......
Uiteraard staat het je vrij om er maar op los te kopieëren, maar ik wil je wel vriendelijk vragen om het logo dat op mijn gitaren staat niet te gebruiken.
Het is geen gedeponeerd handelsmerk, maar het is mijn verzinsel.
Jij gebruikt toch veel liever iets wat je zelf bedacht hebt.......
Last update:
25-1-2015
Ik heb al tig overdrive/screamer-pedaaltjes geprobeerd en als je wilt weten hoe ik er over denk....
Ik heb gehad: de Maxon OD-9 en de OD-808, de Ibanez TS5, TS7, TS9 en TS10. De TS-7 is een prima keuze, meer mogelijkheden én zo'n beetje een derde van de prijs van een TS-9. Echt veel verschil hoor ik tussen diverse tubescreamers niet. Zeer zeker niet het verschil dat het prijsonderscheid rechtvaardigt.
Een TS-808, die dure van Ibanez dus, had ik nog nooit gehad en ik stelde mij veel voor van het betere/mooiere geluid, maar dat was dus een bittere teleurstelling......
Volgens mij kun je, als er verder niemand bij is en alleen als je het persé horen wil, "verschil horen". Er hoeft maar één instument bij komen spelen en je hoort absoluut geen verschil meer, dus volgens mij kun je je centjes wel beter besteden.
Als je wilt dat jouw screamer anders klinkt dan anderen zul je de soldeerbout ter hand moeten nemen. Er zijn best veel mogelijkheden en op het internet zijn plenty 'mods' te vinden. Het spreekt vanzelf dat je wel het juiste gereedschap moet gebruiken. De grote soldeerbrander van je opa is zeker niet geschikt!!
Schijnbaar is de TS-10 nu de grote hype, want de prijzen zijn in een jaartje met zo'n 200% gestegen(!) Er wordt nu meer voor gevraagd dan voor een gebruikte TS-9, die toch veel degelijker/robuster gebouwd is.
Op advertentiesites zijn kreten als "vintage", "de enige echte" en "het pedaal van SRV" nu toverwoorden voor een pedaaltje waar iedereen 2 jaar geleden z'n neus nog voor ophaalde. De lulligste advertentie die ik zag: "Het favoriete pedaal van Hendrix!".  LOL
Dit zijn m'n "engeltjes".
50 Watt llllekkere buizen. Klinkt fantastisch, is gek op mijn pedaaltjes en klinkt op slaapkamer-volume ook goed.
Meet 'BLACK' !
Zelfde body, andere kleur, andere neck en andere pups.
d.w.z. niet meer wat hij was....
Ik heb al een tijdje zin in een Les Paul en ik vind een tobaccoburst hartstikke mooi.
Nou pik je die dingen niet gauw voor een paar centen op, dus geduld en sparen is het motto....
Ik heb laatst wel een bijna nieuwe LondonCity Dakota in mijn favoriete kleur op de kop getikt, dus dat is toch een leuke aanloop naar het echte werk.
Eerst maar eens de zaag in die foeilelijke headstock gezet, bogus logo erop. Et voilà!
Beslist geen slechte gitaar trouwens!
Maarrrrrr inmiddels toch weer verkocht omdat ik de Tokai (hier onder) beter vond.
Tja.... en zo stikt het hier van de Stratocasters en zo is er nog maar één...
Ik heb alleen nog mijn swampash strat (zie boven).
Zoals gezegd is de LP beslist niet slecht, maar ik wilde toch een betrouwbaar werkpaard hebben.
De keuze voor mijn numero uno is gevallen op "Wolfje", mijn gloednieuw gekochte EVH Wolfgang Special.
Voor het eerst sinds een jaar of 30 een nieuwe gitaar (-:
En omdat ik de "LesPaul"smaak te pakken had kon ik het niet laten en heb ik deze gebruikte Tokai gekocht.
Speelt te gek en klinkt met de Burstbuckers die ik nog had liggen ook piekfijn
Ook deze is voor zijn prijs een te gekke gitaar trouwens!
Voor mijn effectpedaaltjes wil ik niet te veel uitgeven, maar ik wil daarentegen ook geen rotzooi op mijn pedalboard.
Je kunt voor een paar euro een pedaal kopen dat klinkt alsof je in de glasbak staat te trappelen of je geeft een paar euro meer uit aan gebruikte goede pedalen. De zoektocht (op het internet) alleen al is een spannend avontuur (-;

Ik ben een liefhebber van de pedaaltjes van Maxon en Ibanez. Zeer bruikbare pedaaltjes!
De Flashback is een prima delay.
De Pinacle is een kloon.....
Handleiding voor het relicen van je strat in pdf.formaat